husbonde

Denna vecka är jag husbonde här ute i skogen. Även far min befinner sig numera i Bö, Telemark. Det här innebär följande; katten biter mej i tårna på nätterna för att han tycker det är kul, jag kör numera corvetten, jag måste laga min egen mat (ok det gjorde förut också) och tänka på allt man måste göra när man bor själv. Har redan efter en månad anpassat mej ganska bra till att få det mesta serverat, men denna vecka är det back to reality.
Kattskrället tycker som sagt att det är mkt trevligt att väcka mej på nätterna genom att bita mej i tårna. Jag är nämligen inte så lättväckt och det var väl det enda sättet han kunde väcka mej på antar jag. Det han ville säga var väl typ att han var leksugen, det var inte jag.

Helgen spenderades på Tönnebro vilket var ett misstag, det var inte alls roligt. Massa människor överallt och ny personal som inte kunde kassan vilket betydde att jag stod där alldeles för länge. Massa skäll fick jag också av kunderna på allt man kan tänka sig. Jag hatar pensionärer. Däremot gillar jag pensionärerna på apoteket dom är mkt trevligare av någon konstig anledning. Men jag menar pensionärer som åker till Tönnebro måste ju även gå på apoteket ngn gång. Blir dom trevliga då helt plötsligt eller? Det kanske är roligare med mediciner än mat? Jag fattar ingenting.

Nu ska jag titta på Ernst med katten här i min ensamhet. over and out.




Kommentarer
Postat av: pålplutt

på onsdag kommer jag nog hem och leker med dig syrran :)

2007-07-09 @ 23:29:12
Postat av: Johanna

Å stackars som måste kolla på Ernst...

2007-07-10 @ 21:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback