Lathet

Då var nästan hela lovet över och det är dags att åka hem snart. Jag har som vanligt gjort alldeles för lite skolarbete. Men efter en nogrann utvärdering av mitt egna beteende har jag kommit fram till att jag är alldeles för lat helt enkelt. Jag har ju vetat i evigheter att jag skulle jobba under jullovet och ändå gör jag ingenting. Som nu t.ex. borde jag skriva arbetet om familjen Zäta men eftersom jag körde fast direkt sitter jag nu här och plitar ner några mkt intressanta rader.
Jag tror i alla fall bestämt att jag ska tillägga "förbättring av lathet" i mina nyårslöften. Högen av nyårslöften börjar tillta, för i min värld skaffar man sig nyårslöften i efterhand eftersom planeringen inte är vad den borde vara. Detta som märks både lite här och var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback