Förbannade frys

Dagen började med att jag hörde något märkligt ifrån köket. Jag upptäckte att det var min frys som brummade ngt alldeles förskräckligt. Jag öppnade den och insåg att all min mat som jag inhandlat under min storhandling förra helgen höll på att tina bort! Termostaten var glödhet så det var bara att stänga av den förbannade skiten. Därefter blev det till att slänga ihop allt i påsar och cykla fort som sjutton till R och lämpa allt i hennes frys. Frysen är antagligen (enligt några mer insatta människor) helt kaputt. Det här var ju inte ngn direkt välkommen överaskning eftersom frys inte ingår i kontraktet och jag måste därför köpa en ny. Min roomie lär ju knappast hjälpa mej detta så nu är det bara att tänka ut det billigast sättet att skaffa en ny på. Suck, precis vad jag inte behövde just nu.
Efter det var det bara att skynda sig vidare till skolan där det var dags för det "efterlängtade" tentaplugget. Efter halva dagen får jag däremot reda på att det numera är bestämt att vi ska få en fyragradig betygsskala till hösten.  Detta suger ju eftersom vi än så länge bara haft Godkänt eller Underkänt. Visserligen sa vår studievägledare att vi antagligen kan välja om vi vill ha den gamla studieordningen eftersom vi har kommit så långt i utbildningen med det förra betygssystemet. Hoppas verkligen att det hon säger stämmer.
Det enda positiva med denna dag är att jag klarade den senaste tentan. Det var banne mej det enda oxå.
Nu ska jag leta efter billiga frysar på nätet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback