Ventilering

Jag känner att jag behöver ventilera mej lite.
Inte för att något av detta har hänt nyligen, men det är något som jag stör mej på i allmänhet bara.
Jag undrar om det är för att jag uppväxt på landet som jag stör mej något alldeles fruktansvärt på att vissa människor hejar bara ibland. Det är faktiskt något av det allra värsta jag vet. Det är som att det tror att de är förmer än alla andra och i vissa miljöer eller med vissa människor kan man tydligen inte hälsa. Detta gäller särskilt söderhamnspersoner som flyttat till Uppsala. Här har de tydligen utvecklat en högre status och att hälsa går bara bra i andra söderhamnspersoners sällskap där de i princip är ett måste i alla fall. Det kan hända att jag överreagerar men när man träffar människorna ensamma är dom hur trevliga som helst och hejar och pratar. Så är dock inte alltid fallet. Jag som trodde att vi gick på universitetet och inte högstadiet längre? Eller jag kanske har fel. Detta är i alla falla något jag stör mej något otroligt på men kanske är det för att jag kommer från en hemmiljö där alla hälsar på alla? Less är vad jag blir.
Det är ju ett kort ord som innehåller få bokstäver och om jag missminner mej så är det inte speciellt komplicerat att uttala heller...
Folk som avsiktligt inte hejar är lätta att upptäcka. De följer ett särskilt beteende och de är inte svåra att upptäcka. Kollar ner i backen efter att dom upptäckt en helt enkelt. Jag förstår inte att det ska vara så svårt, antingen hejar man eller så hejar man INTE. Det är bara att bestämma sig.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Du tänker inte på någon säskild eller? Haha
De kanske är osäkra på sig själva och inte vågar hälsa på någon så cool som Hänna Kästmän.

Postat av: anneli

Om jag inte minns fel kallas dessa personer även för IDIOTER!

2007-12-06 @ 14:09:12
Postat av: Hanna

haha, ok jag kanske tänkte på några särskilda=)

2007-12-06 @ 14:29:59
Postat av: Enna

Söt julgubbe du hittat! :)

2007-12-06 @ 17:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback