Födelsedagen

Igår fyllde man då 23 år gammal tant=) Det firades med att jobba med seminarieuppgifterna. Men det blev som tur var även lunch på saluhallen och därefter upphandling av mitt presentkort. Så nu har man helt nya gympadojjor! härligt! Får se hur lång tid det tar innan jag fattar att jag är 23 och inte 22 längre. Jag brukar ha problem med det, samma sak som för nytt år. Det brukar ta till mars innan jag fattar att det är ett nytt år.
Tack så mkt för alla gratulationer!

Idag gjorde jag en mindre trevlig upptäckt. Jag hade ju tänkt åka till Australien nästa höst för utbytesstudier. Det jag och Rebecka inte tänkt på var att Australien faktiskt ligger på andra sidan jordklotet (som killen på internationella kansliet så snällt berättade för oss) och då har man ju sommarlov under vårt jullov. Detta betyder ju att deras terminstart blir i februari. Om vi nu vill och tänker åka måste vi alltså göra det i februari 2008 och inte i september. Alltså måste vi verkligen sätta fart med ansökningarna på en gång. Konkurrensen är däremot stenhård om platserna till Australien så inget är ju klart än så länge. Men det känns ju en aning dumt att man inte har tänkt på detta tidigare. Känner att det är typiskt mej men det var ju tur att vi överhuvudtaget upptäckte det!
Men allt blir så mkt mer stressigt nu när man ska fixa ansökningarna parallellt med studierna. Jag hade ju tänkt att jag skulle ha ett år på mej och inte 5 månader. Men men det är väl bara att sätta fart på en gång!
Stackars stackars Anne däremot som vi överger här hemma=(

Kommentarer
Postat av: Emma

STORT GRATTIS Hanna! :)

2007-04-18 @ 10:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback